۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

ریوالدوهم بود اما بنیادکار در ازبکستان هم باخت... ذوب آهن ؛ اعتبار ِ «فوتبال پاک» و افتخار ِایرانیان. ( شهروند - تحلیلگر )

ذوب آهن اصفهان نماینده شایسته و دوست داشتنی فوتبال ایران با ارائه ی یک بازی هوشمندانه و درخشان موفق شد تیم قدرتمند بنیادکار ازبکستان را در خانه این تیم شکست دهد.بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید وتک گل بازی را هم خلعتبری به ثمر رساند.با این نتیجه ذوب آهن را میتوان از هم اکنون در مرحله ی بعد مسابقات دید.
از نکات قابل اشاره ی این دیدار حضور ریوالدو ،ستاره ی برزیلی این تیم در میدان بود،در مورد ریوالدو عنوان شده بود که به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت و حتی اسکولاری ،مربی سرشناس این تیم هم ،عدم حضور ریوالدو را تایید کرده بود ،اما پس از شروع بازی مشخص شدکه مصدومیتی در کار نبوده و این فقط ترفندی برای غافلگیر کردن ذوب آهنی ها بوده است که البته نه تنها سودی برای اسکولاری و تیمش نداشت که با اخراج ریوالدو در نیمه ی دوم، ضربه ی سنگینی را به ساختار تیمی ِ تیم ازبکستانی وارد کرد.
برد شیرین ذوب آهن نکته ی دیگری را بیش از پیش برایمان مشخص کرد و آن فرق فوتبال پاک و فوتبال ناپاک است . ذوب آهن تیمی ساده،کم ستاره و کم خرج است که نه رقم های میلیاری برای خریدن دروازه بان و مدافع و ... خود خرج کرده و نه از لابی های پشت پرده ی سرمربی و مدیرعامل خود برای نتیجه گرفتن استفاده میکند. ذوب آهن تیمی پاک است که فوتبال را در زمین سبز آن ،بازی می کند و چه وقتی که می برد و چه وقتی که نمی برد؛ بیننده از دیدن بازی های این تیم لذت می برد و از سلامت نتایج آن،اطمینان کامل دارد.فرق نتایج پاک و نتایج ناسالم در لیگ داخلی اینجاست که به خوبی مشخص میشود،اینجا جام قهرمانان آسیاست،اینجا دیگر نمیتوان «دَم ِکسی را دید»،اینجا دیگر داوران آشکار و پنهان به سود یک تیم خاص ! اشتباه سهوی !!! نمی کنند و همین میشود که ذوب آهن که طلایه دار فوتبال پاک ایرانیست ،در آسیا یکی پس از دیگر امتیاز ها را درو می کند و نتیجه می گیرد و از آنسو تیمی که در بازی های داخلی یک سری !از رقبایش را با چهار گل و پنج گل شکست می دهد ،در بازی های آسیایی در حسرت حتی یک پیروزی تک گله ،میسوزد و یکی از پس دیگری امتیاز ها را به باد می دهد.از موفیقت ذوب آهن تمام ایرانیان شادند و به این تیم و فوتبال سالمی که ارائه میدهد افتخار می کنند.
امیدواریم که ذوب آهن در ادامه ی مسابقات هم ،همچنان موفق باشد،اما از نظر من و خیلی ها مثل من،همین که این تیم اینچنین پاک و سالم فوتبال می کند،برایش بزرگترین پیروزیست.اما باز هم آرزو میکنم که ذوب آهن شخصیت قهرمانی را هم به داشته های خود اضافه کند تا بشود به صورت جدی،روی قهرمانی یک تیم ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حساب کرد

۱ نظر:

  1. dame hameye baro bachehaye bagheirate sabze irane sabz garme garm.....be omide bazihaye behtar azin tim enshalla ke tuye final ham bebinimeshun

    پاسخحذف