۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

موضع گیری خودجوش هواداران جنبش سبز ومحکوم کردن سفر ماکان به اسراییل؛ تصویری زیباوغرورآفرین از استقلال طلبی وآزادگی سبزها

کاسپین ماکان که جز ادعای نامزد «ندا»ی عزیز بودن ؛ هیچ نسبت دیگری با جنبش سبز ندارد ؛ در حرکتی عجیب و حتی مشکوک به اسراییل سفر کرد و باتلویزیون دولتی این منطقه به مصاحبه پرداخت.ماکان خود را سفیر صلح خواهی ایرانیان نامید، در حالیکه هیچ کس در ایران اورا به چنین عنوانی برنگزیده و او خود ،خود را به این مقام منتصب کرده است!!!
همه میدانیم که ، اگر نگوییم اکثریت باید بگوییم که تعداد زیادی از کاربران بالاترین از تندرو ترین فعالان جنبش سبز هستند که هرگونه سازش با حکومت را بر نمی تابند و در مقابل هر حرفی که بوی نوعی آرام تر شدن و دشمن ندیدن حکومت را بدهد عکس العمل نشان میدهند؛ همین مسئله باعث شد که مطمئن باشم که اگر کوچکترین مطلبی در محکومیت سفر ماکان به اسراییل بنویسم،بلافاصله مورد انتقاد دوستان قرار گیرم و انواع و اقسام برچسب ها! را هم نصیبم کند.اما در کمال تعجب و البته با افتخار تمام مشاهده کردم که دوستان نه تنها این حرکت ماکان را تایید نکرده اند ،که خود به صورت خود جوش و بدون همانگی ،دست به کار شده و به شدت این عمل نادرست را محکوم کرده اند .
این حرکت خودجوش کاربران بالاترین ؛نشانه ای بسیار روشن و زیبا از حس استقلال طلبی هواداران پرشمار جنبش سبز و آزادگی آنان است و نشان میدهد که این جنبش نه تنها کوچکترین وابستگی ای به بیگانگان ندارد ،که حتی اگر محکوم کردن حرکتی ضد اصول جنبش سبز،باخواسته های حکومت همراستا بود ،باز هم این جنبش تن به وابستگی به بیگانه نداده و هرگونه وابستگی به بیگانگان را محکوم میکند.
همه میدانند که من تخصصم نوشتن در حیطه ی ورزش است و کمتر میشود در مباحث سیاسی فعالیت کنم ،مگر اینکه تعهد و وظیفه ی اخلاقی مرا به این سو بکشاند.دوست دارم همین جا به عنوان آدمی که خیلی علاقه به سیاست ندارد از مسئولان حکومت سوالاتی بپرسم و آن ها این است:
آقای حکومت ؛ تو را به خدا چگونه این دلاوران وطن پرست و استقلال طلب را به بیگانه منتسب می کنی؟
تندترین مخالفان تو ،حرکت ناشایست ماکان را محکوم کرده اند ، این تو را به فکر وا نمیدارد که حق این دلاوران آزاده ، گلوله و باتوم و زندان و میله نیست؟
این تورا به فکر وا نمیدارد که این مردم چیز خیلی زیادی از تو نمیخواهند جز کمی آزادی،کمی احترام،کمی انسانیت؟
آیا فکر نمیکنی که بهتر است تا دیر نشده قدری در افکار خود تجدید نظر کنی؟
آیا فکر نمی کنی که این جماعت،درپی ایرانی آبادو آزادند،نه در پی ایرانی ویران از درگیری های خودی با خودی ، و نه در پی انتقام و خون؟
آقای حکومت کاش کمی فکر میکردی،کاش میدانستی که موافق و مخالف همه از یک سرزمینیم،کاش اگر گوشتمان را میخوردی،راضی به دور انداختن استخوان هایمان نمیشدی
آقای حکومت هنوز هم دیر نیست ، قدری تفکر کن،این جنبش جنبش عشق است ،جنبش تنفر نیست،هرگز موفق به کشتن عشق نخواهی شد،بیا تا دیرتر نشده ،تنفر را کنار بگذار.
آقای حکومت ناگهان زود دیر میشود...

۱۰ نظر:

  1. عجب آدم احمقی هستی شماچه کسی گفته است که جنبش سبزیااصلاح طلبها بایدضداسرائیل باشنداصلا اگرقراباشد اپوزیسیون هم همان مواضع دولت استبدادی راداشته باشدپس برای چه بایدآنراسرنگون کنیم لطفاازاین شعارهادردهان جنبش سبزنگذاریدماباهمه کشورهاازجمله اسراییل دوست خواهیم بود

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی
    جنبش سبز اینگونه است.
    از توهم بیا بیرون.
    ما برای انقلاب و خونریزی نیامده ایم.
    ما بردار کش نیستییم.
    شما جنبش سلطنت طلب باش ،مشکلی نیست،هزار نفر هم هوادار ندارید البته !

    پاسخحذف
  3. ما با ظالم مشکل داریم،از هر جا که باشد

    پاسخحذف
  4. اسراییل +موسوی پیوندتان مبارک

    پاسخحذف
  5. اسراییل+دولت کودتاو جنایتکاران ج.ا. پیوندتان مبارک

    پاسخحذف
  6. اسرائيل را همه ميدانند كه جنايتكار است. چرا بايد مثل آمريكا و ديگر كشور هاي غربي ازش حمايت كنيم؟
    هر كسي كه ميگويد اسرائيل به دنبال حق خودش است غلط كرده.
    ما به دنبال آزادي كشور خودمون باشيم از دست اين سفاكان، اسرائيل را بسپاريد به همون عرب ها.
    من به عنوان يك عضو جنبش سبز، با هملكرد هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل مخالفم.
    كساني كه قصد دارن بنا بر منافع خودشون توي ايران و سرزمين اهورايي من دست اندازي كنند ، نابود باد.

    پاسخحذف
  7. من نمیفهمم فرق جنبش سبز با جمهوری اسلامی چیه؟ هر دو پیرو خط امام هر دو خواستار نابودی اسرائیل و عاشق شعار مرگ بر اسرائیل که از یک شبکه ی خصوصی اسرائیل هم نمیگذرند وهردو متخصص در نابودی انسانها در یک چشم به هم زدن حالا چه ندا چه کاسپین ماکان فکر کنم برو بچه های جنبش سبز تا چند روز دیگه حکم اعدام کاسپین ماکان رو صادر کنند دلم برای کاسپین ماکان میسوزه دیگه تا ابد ننگ ونفرین ملت سبز ایران پشت سر خودش وخانوادشه

    پاسخحذف
  8. هشداری به مزدوران و جیره-خواران رژيم اشغالگر اسلامی! تا کی می خواهید نانتان را در خون جوانان ایرانی بزنید و کوفت کنید؟! گدائی و جنایت در سرشت اسلام است، شهروند خبرنگارِ سبزالهی! بهتر است به فکر کاری شرافتمندانه باشی، گدائی و همکاری با جانیان اشغالگر کار نیست، مزدوریست.

    پاسخحذف
  9. یعنی چی آقا جون اسراییل آمریکا ...شکی توش نیست که ظالم هستند حالا چون ج.ا میگه بد هستند ما باید بگیم خوبن .اگه اینطو هست پس چون ا.ن غذا میخوره ما هم نباید بخوریم دیگه

    پاسخحذف
  10. آيا تصور نميكنيد آقاي كاسپين ماكان همان كاهي است كه با آن كوه ساخته اند ؟!جنبش سبز نماد حركت مردمي آزاديخواه ، فرهيخته و وطن پرست است بسوي ايجاد جامعه اي آزاد و انساني ، اين جنبش داراي چنان توان بالا و شفافيست است كه تنها با قدرتي كه در وقار و متانتش نهفته امكان هر گونه سوءاستفاده را از هركسي ميگيرد ، پس آب در هاون نكوبيد كه هركه با انسانيت و آزاديهاي انساني مخالف است در زير چتر سبز اين جنبش جائي ندارد .

    پاسخحذف