۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

به عنوان يک ايراني مسلمان وبازبان روزه؛باتمام وجو ازعلي کريمي فوتباليست شجاع و حق گوي کشورم اعلام حمايت ميکنم . (شهروند-تحليلگر)

علي کريمي بازيکن بي همتاي استيل آذين بعد از بازي با استقلال از مدير عامل باشگاه خود به شدت انتقاد مي کند وبرخلاف تمام «به به، چه چه » گويي هايي معمول در ايران ، نان را به نرخ روز نمي خوردو از حسين هدايتي رييس باشگاه ميخواهد که مديرعاملي بياورد که توان حل مشکلات باشگاه را داشته باشد...
هنوز 24 ساعت از انتقادات علي کريمي از مدير عامل نگذشته است که خبري حيران کننده با اين مضمون منتشر مي شود ؛ «علي کريمي از استيل آذين اخراج شد» !
و عجيب تر از آن اينکه دليل اين اخراج، روزه خواري اعلام شده است، دليلي که حتي مرغ سوخاري شده را هم به خنده در مي آورد !
همه ميدانند که دليل اصلي اخراج کريمي انتقاد از مدير عامل استيل آذين و قبل تر از آن ، انتقاد شديد از فدراسيون و اردوي مضحکي که در اتريش و در ميان« کمپ گاو و گوسفند ها» ! برگزار شد، بوده است و هيچ ربطي به روزه ندارد . فوتباليست ها به دليل شرايط سخت تمريني ، کمتر توان روز گرفتن دارند و اين بر هيچ کس پوشيده نيست که درصد بسيار بالايي از آنان روزه نمي گيرند و مديران فوتبال هم به خوبي از اين مسئله آگاهند و اگر قرار بر اخراج باشد بايد تعداد بسيار زيادي از بازيکنان را اخراج کرد .
البته بعضي از بازيکنان نيز با تحمل سختي فراوان روزه ي خود را مي گيرند که چه به بسا علي کريمي هم جز دسته ي دوم باشد و بهانه ي مذکور اصلا اتفاق نيفتاده باشد، اما چه کريمي روزه بگيرد و چه نگيرد ، اين به هيچ عنوان به من يا باشگاه استيل آذين و يا هيچ کس ديگري مربوط نيست ، اين يک مسئله ي کاملا شخصيست. اسلام ايراني ، دين اجبار و اخراج نيست ، دين ما دين اختيار و محبت است ، روزه و رمضان هميشه براي ايرانيان مقدس بوده و خواهند بودو علي کريمي هم مثل تمام مردم ايران ، هرگز به قصد توهين و در فضايي عمومي اين کار را انجام نخواهد داد ، نه تنها کريمي که هيچ کدام از فوتباليست هاي ايراني حرمت شکن نيستند و اگر هم به دليل سختي تمرينات روزه نگيرند ، شک نکنيد که حرمت روزه را نگه خواهند داشت و در فضاي عمومي اقدام به خوردن و آشاميدن نخواهند کرد .اکثريت مردم ايران ،چه مذهبي و چه حتي غير مذهبي ، به شدت بر روي حفظ حرمت ها حساس بوده و هميشه خالصانه و بي دغل به مقدسات احترام گذاشته و حرمتشان را حفظ کرده اند .
از سردار آجر لو که تا کنون هرگز از او سو استفاده از مقدسات را شاهد نبوده ايم و هميشه به عنواني انساني معتقد ، متعهد و منصف مورد احترام جامعه ورزش از هر تفکري بوده است ، ميخواهم که هر چه سريعتر اشتباه بزرگ خود را اصلاح کرده و اخراج کريمي را با استفاده ي ابزاري از مقدسات ،به روزه پيوند نزند و مرد و مردانه بگويد که:« کريمي از من و فدارسيون انتقاد کرد و ما نيز تصميم به اخراج او گرفتيم»اين چيزيست که همه ميدانند و جناب آجرلو با بيان آن فقط از ضربه خوردن به مقدسات جلوگيري کرده و همچنين از منفور شدن خود در بين فوتبال دوستان ايراني - که تقريبا کل ملت ايران را تشکيل مي دهند و اتفاقا به شدت هم علي کريمي را به خاطر حق گويي هايش دوست دارند- فرار ميکند. حق آجرلو و خدمات قابل تقديرش به ورزش و نگاه هميشه مهربانانه اش به ورزشکاران اين نيست که با يک اشتباه، تمام گذشته ي روشن خود را تاريک کرده و زير سوال ببرد .
بگذريم ... حالا که ناجوانمردانه دليل اخراج کريمی روزه خواري اعلام شده ، من به عنوان يک ايراني معتقد که از صميم قلب عاشق ماه مبارک رمضان هستم و هم اکنون نيز با زبان روزه اين مطالب را نوشته ام ، با تمام وجود از علي کريمي ، فوتباليست جوانمرد، حق طلب و حقيقت گوي کشورم اعلام حمايت کرده و به علي کريمي مي گويم که براي من ايمان و انسانيتت ثابت شده است و با اين بيانيه هاي مضحک و نخ نما ، هيچ گونه خدشه اي بر آن وارد نخواهد شد .حمايتت از ورزشکاران بيمار و تقبل هزينه هاي درماني آنها ، وقتي که مسئولان ورزش چشم ها را بسته بودند ،هرگز فراموش نخواهم کرد. ايمان تو را مردم خونگرم بوشهر از نزديک ديده اند ، ديده اند که چگونه آن روز متواضعانه ، پيراهن خود را تقديم همشهري شان کردی...
علي جان من و تمام مردمي که از مذهب دکان نساخته اند و نميسازند، با تمام وجود از تو حمايت ميکنيم و تورا انساني حقيقتاً مومن ، شريف و معتقد مي دانيم.
...
راستي دوستان ، به نظر شما آيا بستن مچ بندسبز در بازي پارسال ايران با کره جنوبي ، در اين اخراج سهمي داشته است ؟؟؟

۱ نظر: