۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

پيشنهادبه علي دايي؛ آقاي دايي کينه هاراکنار بگذار،حالاوقت قهرمان ملي شدن است،براي جذب کريمي اعلام آمادگي کن. (شهروند-تحليلگر

همه از خبر منتشر شده و تصميم دسته جمعي براي حذف علي کريمي از فوتبال ايران که به گفته بعضي منابع به دليل انتقاد از مدير عامل استيل آذين و نيز فدراسيون فوتبال بوده و به نقل از منابعي ديگر بي ارتباط با پوشيدن مچ بند سبز در ديدار تيم ملي ايران با کره جنوبي نيست، مطلع شده ايد.
در مطلبي ديگر تحليلم در مورد اين مسئله را نوشته ام ، در اين مطلب ميخواهم پيشنهادي را به علي دايي و باشگاه پرسپوليس بدهم ، البته روي صحبتم با دايي است ، زيرا که او هرجا که باشد تصميم گيرنده ي اول و آخر خودش است .
دايي خوب ميداند که هيچ گاه محبوب قلب مردم ايران نبوده است و هميشه فاصله اي عظيم ميان شهرتش و محبوبيتش وجود داشته است ، چيزي که باعث شد با يک باخت از تيم ملي کنار گذاشته شود و افکار عمومي نيز به دليل عدم علاقه به دايي، به شدت از اين کار حمايت کند و چه بسا اگر دايي علاقه مردمي را همراه خود داشت ، هرگز به اين راحتي از تيم ملي کنار گذاشته نميشد.
علي کريمي به صورتي ناجوانمردانه از باشگاه استيل آذين اخراج شده است و حالا وقت آن است که علي دايي با جوانمردي و مردانگي ، تمام کينه ها را فراموش کرده و از کريمي اعلام حمايت و او را با افتخار تمام، به باشگاه پرسپوليس دعوت کرده و براي استفاده از او اعلام آمادگی کند .
اين حرکت دايي بلافاصله موجب ايجاد يک موج عمومي- که البته همين حالا نیزاین مو ج ایجاد شده است - و در پي آن عقب نشيني سريع مسئولان استيل آذين و عذر خواهي آنان از کريمي خواهد شد. اگر هم بر فرض محال استيل آذيني ها تسليم خواست مردم و علاقه مندان فوتبال نشدند ، اين حرکت جوانمردانه ي دايي از او يک پهلوان و يک قهرمان ملي خواهد ساخت که با فراموش کردن تمام کينه هاي عميق شخصي ، از کسي که به جرم حق طلبي محکوم شده دفاع کرده است .دايي حتي توان و برش لازم براي فراهم کردن مقدمات حضور دوباره ي کريمي در پرسپوليس را دارد ، حالا وقت آن است که او از« لابي اش با خدا» براي کسي استفاده کند که به جرم حق گويي مجازات شده است . دايي مي تواند يک قهرمان ملي باشد ، يک قهرمان ِپهلوان صفت . علي جان ؛ يا علي (ع)... منتظريم .

۱ نظر:

  1. Salam dooste man,
    nazare jalebi bood, amma jesaratan enteghadi dashtam
    shoma touri neveshtin ke engar ali karimi be in delsoozia neyaz darad,
    sakht dar eshtebahid dooste man
    Ali Karimi, be in dalil mahboob ghalbe mardom shode ke hich ka zire bare harfe zoor narafte

    shoma ham neyazi nist injoor pishbahadate maskhare tarh konin

    پاسخحذف